A l’hora de plantejar aquesta intervenció per millorar el nivell lector de
tots dos nens, vaig considerà que, com tot a la vida, quan veiem resultats i
millores a curt termini i fàcilment quantificables, sempre ens dóna un grau
extra de motivació. Per això veureu que en moltes de les activitats que he
realitzat hi ha un registre per poder anar veient la millora progressiva i per
donar un petit incentiu i increment de la motivació a l’hora de realitzar els
exercicis ja que els mateixos infants tenen ganes de superar l’últim resultat
anotat.
Evidentment, com en J. i el Q. tenen edats molt diferents (16 i 8 anys
respectivament) les activitats són totalment diferents, però a més a més,
aquest material que he recollit (una part de les activitats no estan fetes o
plantejades per mi, sinó que és un material que ja estava prèviament preparat)
i el material que jo he fet, es pot i s’ha de personalitzar per a cada nen,
d’aquesta manera, tot i que la intervenció inicial està plantejada per aquests
dos casos, com que a la tutora del centre li va semblar adient, també l’estic
posant en pràctica amb altres infants i sempre que ho considero possible,
adapto els exercicis o el material per fer-lo més personalitzat i proper a
l’infant.
També crec que és important variar el suport i format de les activitats, i
més en el cas del Q. (el nen de 8 anys) que necessita estímuls constants per no
perdre’s i activitats molt dinàmiques i diverses per mantenir la seva atenció.
Així doncs hi ha activitats amb suport de paper, activitats amb suport digital,
jocs…
També cal dir que, a vegades preparem un material que considerem que pot ser
molt útil o que pensem que agradarà molt a l’infant i que en podrem treure suc,
però a l’hora de posar-lo en pràctica, ja sigui perquè en aquell precís moment
l’infant en qüestió no té un bon dia, o simplement no gaudeix del procés d’aprenentatge
plantejat, és important no insistir-hi, en cap cas ha de veure la lectura com
un moment desagradable o avorrit sinó tot el contrari, hem de buscar despertar
l’interès, la curiositat i tot d’inputs positius.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada