En aquesta nova entrada m’agradaria parlar i reflexionar sobre la importància
de conèixer bé els subjectes amb qui es treballa i a qui es pretén fer una
intervenció.
Com ja he comentat en l’anterior entrada, la meva intervenció es basarà en
la preparació i posterior aplicació de tot un material elaborat per a treballar
la lectura eficaç, millorar-ne l’agilitat i la posterior comprensió.
El material elaborat serà el màxim de personalitzat que es pugui, cada
nen/a és un món i com a futurs psicopedagogs hem de ser conscients que moltes
vegades, el que per a uns són eines i recursos efectius, per altres no, i hem
de ser capaços de veure i entendre quines poden ser aquelles modificacions i
aportacions que podem fer perquè cadascun dels nostres alumnes senti que aquell
material ha estat prepara’t per a ell. Si senten que la intervenció és propera
i que les tasques a realitzar són del seu interès, els resultats seran molt més
positius i immediats, i la motivació i les ganes de treballar seran molt més
elevades.
Així doncs, jo no començaré la tasca d’elaborar el material des de zero ja
que, com que he realitzat el Pràcticum I en aquest mateix centre, ja parteixo
amb uns coneixement previs que em facilitaran molt la tasca, però vull apuntar,
que al llarg de tot el meu procés d’observació en el Pràcticum I, quan la
psicopedagoga del centre realitzava un diagnòstic nou i una posterior
intervenció, les primeres sessions sempre les dedicava a conèixer l’infant,
sempre treballava per crear un vincle proper i afectiu, còmode per treballar i
lliure perquè els nens i les nenes es poguessin expressar (quines eren les
seves frustracions, inquietuds, hobies...).
Per acabar aquesta entrada doncs, faré una petita descripció de com són els
dos infants amb els qui realitzaré la meva intervenció.
En Q. té 8 anys, actualment està a 2n de primària. És un nen força inquiet,
molt enèrgic, li agrada jugar i és un nen molt curiós. Ja fa gairebé un any que
ve al centre amb un diagnòstic de dislèxia.
En J. té 16 anys i està cursant 3r d’ESO. En J. va arribar al centre a
mitjans del semestre passat mentre jo estava realitzant el Pràcticum I. Va venir
sense diagnòstic previ i amb molts angoixes i inseguretats. És un noi força
introvertit i molt educat, manté sempre una actitud molt formal i es mostra
molt disposat a treballar en tot moment, però no acabo de saber si aquesta
actitud és més un posat que fins al moment li ha donat resultat per anar tirant
endavant que no pas una actitud convençuda i conscient.
A banda d’aquests dos casos en els que em centraré, la psicopedagoga del
centre m’ha comentat que puc intentar aplicar aquest material que vagi elaborant
amb un parell d’infants més a qui també els anirà molt bé.
Casino, Slots, Poker, Dining, & More - DrmCD
ResponEliminaPlay the latest Vegas-style casino 안양 출장안마 slots, poker, 속초 출장안마 Dining, and more at 세종특별자치 출장마사지 DrmCD. Featuring deluxe accommodations, 양주 출장샵 delicious dining and exciting 원주 출장마사지 casino