Començo totes dues intervencions amb la lectura d’un petit text inicial.
Aquest text no és un text agafat de qualsevol manera, és un text buscat
expressament pel J. i pel Q.
Així doncs és important conèixer bé a cada nen, saber-ne els gustos, les
inquietuds, els interessos. Si aconseguim que d’entrada hi hagi un interès
inicial pel text, partim amb clara avantatge ja que, el seu grau de
concentració i la seva predisposició davant aquella lectura ens ajudarà molt.
Pel Q., un apassionat dels rèptils, he triat el fragment d’un conte que es
diu “pell de cocodril”, una faula que parla sobre el perquè els cocodrils tenen
la pell tan rugosa i dura. És un conte amb missatge del qual posteriorment se’n
pot fer tot un treball de reflexió amb el nen. Trobo que està bé buscar i
llegir textos que et permeten fer-ne un treball posterior de diàleg i de
reflexió.
Per al J. un nen ja força més gran, amb un caràcter força tancat, porta
molts anys rebutjant la lectura, no se sent còmode llegint, no el motiva, es
cansa enseguida i prefereix passar-se el dia davant l’ordinador. Així que he
escollit per ell un fragment de la trilogia Millenium, una novel·la negra on la
protagonista és Lisbeth Salander, una hacker amb un caràcter molt introvertit i
molt poc comunicativa però que és una experta en ordinadors.
Totes dues lectures les hem cronometrat i hem anotat el temps que han
necessitat per llegir-la. Aquesta mateixa lectura la repetirem al final de tota
la intervenció, l’últim dia. D’aquesta manera, també tindrem una dada objectiva
per avaluar la millora al llarg d'aquest procés.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada