dimecres, 25 de maig del 2016

ENTRENA'T PER LLEGIR

Com ja he comentat abans, tindre diferents suports a l’hora de treballar fa que el procés sigui més dinàmic i atractiu. En aquest cas, amb el Q. hem treballat amb una activitat que es troba dins del portal de l’Edu365.cat.

"Entrena't per llegir" és un projecte d'entrenament lector. S'hi pot treballar individualment des de casa o des de l'escola/centre educatiu atenent als diferents ritmes d'aprenentatge. Aquest factor és important perquè d’aquesta manera en Q. també podrà treballar des de casa a la vegada que s’ho passa bé.

Objectius
Aquest material està constituït per un seguit d'activitats relatives al procés de descodificació i de comprensió lectora. Es pretén:
• Aportar una sèrie d'exercicis sistematitzats i seqüenciats que complementin el treball de lectura que es realitza a l'escola.
• Potenciar en els alumnes habilitats lectores:
-          Entrenant la conducta ocular dins d'un àmbit significatiu.
-          Activant els coneixements previs del tema escollit.
-          Facilitant l'ampliació de vocabulari.

• Motivar els nens i les nenes per millorar la seva competència lectora utilitzant un programa informàtic amb material interactiu, prou atractiu i lúdic, ajustat al seu nivell de lectura. 

Característiques del material
• El material d'entrenament lector "Entrena't per llegir" està estructurat i seqüenciat en tres blocs, anomenats "comença a córrer", "mig fons" i "marató". Cada bloc està format per sis unitats. Amb el Q. hem treballat amb el “comença a córrer” que és el material pensat i preparat per a nens i nenes de C.I.





• Dins de cada unitat hi ha sis grups d'activitats diferents. Cadascuna està identificada amb una icona que es va repetint en totes les unitats, només canvia el color del llibre.
• En acabar algunes activitats, s'hi pot comprovar la seva eficàcia en l'entrenament lector: pujant a un pòdium, obtenint medalles o copes o bé passant de llarg. Altres són autocorrectives (no deixa posar la lletra si està malament, etc.). Sempre es poden repetir les activitats per tal de millorar el resultat final.            
Treballar amb suport digital acostuma (no sempre) a ser molt efectiu, ells estan molt habituats a treballar amb ordinadors i pantalles, i poder treballar d’una forma autònoma també resulta atractiu i molt educatiu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada