A vegades trobem a la xarxa material preparat per altres persones que ens
poden ser de gran utilitat. En aquest cas, hi ha un mètode per millorar la velocitat
lectora que està fet i preparat per la Psicòloga Clínica Infantil i Juvenil
Cristina Ibáñez Suárez. Aquest mètode pretén contribuir en la millora i
consolidació de l’aprenentatge de la lectura en els nens i nenes. L’objectiu
principal és treballar per tal que els alumnes adquireixin tècniques per
desxifrar es lletres, síl·labes i paraules i així mecanitzar i millorar la seva
velocitat lectora.
El material consta d’un seguit de fitxes de lectura, organitzades per fases,
on es treballen diferents tipus de paraules de menor a major dificultat. Els
nens han de llegir 60 paraules en 2 minuts, si aconsegueixen llegir totes les
paraules, sense cap error dins d’aquests dos minuts, podran passar a la següent
fase.
Si el nen no ha aconseguit llegir les 60 paraules dins del temps determinat, es registra el número de paraules (dins del full de registre) i a la següent sessió es repeteix la mateixa fase, amb l’objectiu de superar la puntuació obtinguda a la última sessió.
La
lectura s’ha de realitzar seguint un ordre. Les paraules s’han de llegir per
columnes i l’alumne no pot saltar-se’n cap. Si ho necessita, pot fer tots els
intents que vulgui fins aconseguir llegir la paraula que li resulta difícil.
Només després podrà continuar amb la resta de paraules.




Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada